Eklem ağrısı için yapılması gereken hareketler

Toplumda çok  görülen rahatsızlıklardan biri olan eklem ağrıları, çevresel ya da yapısal etkenlere bağlı olarak gelişebiliyor. Yaşın ilerlemesi sonucu, travmalar ya da spor yaralanmaları ilk sıraları alırken, diyabet ve tiroidin az çalışması gibi metabolik hastalıklar da eklemler ile ilgili problemlera neden olabiliyor. Memorial Şişli Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji hocalarından Prof. Dr. Mehmet Alp, eklem rahatsızlıkları ve alınması gereken önlemler ile ilgili bilgi verdi.

Oyun ve spor alanları özel olarak düzenlenmeli
Kemik yoğunluğundaki azalma sebebiyle ileri yaşlarda yaşanan düşmeler, eklem kırıklarına neden olabilmektedir. Bilinçsiz yapılan spor, her yaşta yaralanma riskini arttırmaktadır. Spor alanlarında düşmeye bağlı şoku azaltmak için, zemin malzemesi makul olan mekanlar tercih edilmelidir. Ergonomik büyüklükte spor aletleri kullanmak ve kask, apolet, kalça koruyucu yastık gibi özel koruyucu aksesuarların kullanılması, yaralanma oranlarını düşürmektedir. Vücudun korunaklı bölgelerinin üzerine ya da baş ve göğüs korunacak biçimde düşme konusu ile ilgili gerekli eğitimler verilmelidir. Oyun oynarken yaşanan yaralanmaların bütün yaralanmalar arasında yüzde 10-25 arasında olduğu düşünülürse, çocukların oyun alanlarının özel olarak düzenlenmesi büyük önem taşımaktadır.

Eklem ağrısı icin yapılması gereken hareketler


Ev işleri yaralanmalara yol açabilir
Bilinçsizce spor yapanlar ya da işçilerde sık sık yaşanan bağ yaralanmaları, ev kadınlarında da görülebilmektedir. Ev işleri sırasında boyun, omuz, dirsek, el bileği ve parmak eklemlerinin uzun süre aynı biçimde yanlış hareket'de kalması, ev kadınlarında bağ yaralanmaları riskini artırmaktadır. Kkatiyenrda ya da örülerde sertleşme ve tutulma şikayetleriyle ortaya çıkan bağ yaralanmaları, psikolojik gerilimlerle daha da artmaktadır. Ev işi yapılırken 120 dakikada bir 30 dakika ya da saat başı 15 dakika ara verilmesi makuldur. Yoğun iş temposu sonrası elde şişme oluşması durumunda, bölgeye buz uygulaması yapılması ve zaman kaybetmeden bir uzmana müracaatlması oldukça önemlidir.



Metabolik hastalıklar el bileğinizi etkileyebilir
Genel olarak geceleri ellerde uyuşma ve sabah şişkinlik ile belirti veren karpal tünel sendromu; diyabet, tiroid ve gut hastalarında ortaya çıkabilmektedir. Metabolik hastalıklar sonucu sinirde yapıya yönelik bozulma yaşanmasıyla iletişim sisteminde yaşanan yavaşlama, karpal tünel sendromunun ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Bunun yanısıra hipertansiyon hastaları ve hamilelerde vücutta su tutulumu artığından bilekte sıkışma riski yükselmektedir. Hamilelerde doğum sonrası hormonlar ile denge sağlanınca şikayetler ortadan kalksa da, el bileğinin çok kullanıldığı iş ortamlarında ve ev hanımlarında rahatsızlık yenidenlayabilmektedir. Bu hastalıkların denetiminün yanısıra istirahat ve iş yükünün azaltılmasıyla şikayetlerde azalma sağlanmaktadır.



Bardakları sık sık düşürmek karpal tünel belirtisi olabilir
Alışveriş yaptıktan sonra ağır poşetlerin taşınması, uzun telefon görüşmeleri ve gazete okurken parmakların uyuşması da karpal tünel belirtileri arasındadır. Hastalığın ilerleyen zamanlarınde ise his ve kuvvet azalması sonucu sık bardak düşürme, düğme iliklerken zorlanma gibi el becerilerinde kötüleşme gözlemlenmektedir. İlk aşamada el bileği, hareketi engel olan "atel” adındaki özel malzemelerle dinlendirilir. El bileğinin uykuda bükülmesini engel olan atel, gece yatarken de kullanılmalıdır. İstirahat, atel kullanımı ve fizik tedavi uygulandığı halde düzenlenmeyen karpal tünel sendromunda cerrahi tedavi seçeneğine müracaatlur.



Olumsuz kanaatler ağrılarınızı arttırmasın
Bazı Histerik hastalarda kırığın iyileşemeyip kaynamayacağı hissi oluşmaktadır. "Bölgesel Kompleks Ağrı Sendromu” olarak bilinen bu durumda, kırık olan bölgenin iyileşmeyeceği psikolojisi fazla olan hastanın kemiklerindeki kalsiyumun mobilize olması ile problemlu bölgede sertlik gelişmektedir. Bunun yanı sıra bilhassa masa başı çalışanlarında, beyaz yakalı olarak söylenen özel sektördeki yönetici gruplarında gerilime bağlı olarak kasılma ve tutulmalar da sık sık görülmektedir. Kümülatif birikici travma problemlulukları olarak adlandırılan bu durum, ağrılı kasılmalar ile ortaya çıkmaktadır.



Eklem sağlığı için…

- Çalışma ortamı aydınlık ve rahat olmalı, iyi havalandırılmalıdır.
- Belli zaman dilimleri arasında çalışılmalı, belirli Aralıklarla mola verilmelidir.
- İşe başlamadan önce germe egzersizi yapmalıdır. El bileğini aşağı ve yukarıya hareket ettirmek, elleri yumruk yapıp sıkmak ve açmak biçiminde çalışılmalıdır.
- Genellikle oturulacak sandalyede bir bel desteği bulunmalı ve dizler açık olacak şekilde, 90 dereceden az ve 70-80 derece pozisyonda olması gereklidir.
- Dirsek 90 derece bükülmeli ve mause mümkün olduğu kadar avuç içini kavramalıdır. Avuca destek olmalı ve parmak uçlarıyla hareket etmelidir.
- Monitör göz izasında, klavye de gözün görüş alanı içerisinde olması gereklidir. Çok yüksek ya da çok alçak olmamalıdır.
Google+'da Paylaş

Yazar Unknown

Yazar Hakkında bilgi yazılacak
    Blogger Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Argo içerilikli yorum attığınız taktirde hakkınızda dava açılır, site adresinizi yoruma attığınız taktirde ise bloğunuz google sıralamasından düşer.