Ad Code

Responsive Advertisement

Sağlıklı beslenme için olta balığı tüketin

Olta balığı nedir? Nasıl bulunur ve sağlık açısın dan yararı varmıdır adlı yaşanmış bir olay.

Ülkemizde diyetisyenlerin ısrarla beyaz et tüketilmesi gerektiği söyleyen yazıları ve programları duymuşsunuzdur. Neden beyaz et diye düşüne bilirsiniz. Özellikle balık etinin içinde bulunan fosfor insan vücuduna çok yararlı. Ayrıca omega2 yağı insan vücuduna katkıları büyüktür.

Marmara da bulunan balık türleri olarak istarvit, çinekop, sardalya gibi balıkların yanlış avlanılması
sonucu neredeyse balık sezonlarında bile az çıkması bizleri endişelendiriyor.

Sağlıklı beslenmek için olta balığı tüketin

Geçen günlerde İstanbul da galata köprüsün den geçiyordum, Olta balıkçıları var bilenler bilir. 20'li yaşlarda çok takılırdım o zamanlar güzel balık çıkardı mevsimine göre. Ayak üstü sohbet de bulundum amcanın biriyle. Sordum balık durumu nedir diye. ''Amca'' vallahi oğlum biz artık bıraktık istarvit te çinekop a olta atmayı dedi. Neden peki dedim? ''Amca'' artık balık çıkmıyor bu teknelerde kaçak göçek avlanan insanlar yavru balıkları bile geri denize bırakmıyorlar ve yanlış avlan ma sonucu balıkların sürüleşme sine izin vermiyorlar. Ben emekliyim zamanı kahvede öldürceğime burada balık tutmaya geldim ne yapayım kısmet belki çıkar belki çıkmaz dedi. Ben de dedim haklısın amca insanlar para için menfaatlerinden vazgeçmezler diyerek devam ettim yoluma.

50 metre kadar yürüdükten sonra orta yaşlı bir arkadaşın yanına gelerek rast gele kaptan dedim :) . Sağol gardaş dedi. Epeyi tutmuşsun dedim balık evet tutum satayım istersen dedi. O zamana kadar hiç aklımda yoktu balık almak. Baktım balıklar suyun içinde oynuyor ne kadar dedim. Yuvarlak kap içersin de 1 kiloya yakın izmarit balığı vardı. Ver hadi bakalım dedim yalnız balıkları öldürmeyelim suyu ile alıp eve götüreyim dedim neyse torba buldu verdim 10 lirayı eve doğru gelmeye başladım.

Eve geldim elimde canlı balık poşeti ile annem dedi bu ne? oğlum balık aldım dedim. Aaa baktı balıklara nereden aldın kaça aldın dedi dedim 10 liraya galata köprüsünden aldım dedim. İyi yapmışsın oğlum ben arada pazardan alıyorum tadı tuzu olmuyor yavan bir tadı oluyor dedi. Neyse akşam afiyetle yedik gerçekten çok lezzetli idi.

Gelelim anlatmak istediğim konun aslına...

Pazarlardan alacağınız balık hem pahalı hemde buzhane balığı. Onun yerine böle canlı canlı olta balığı alarak daha iyi beslene bilirsiniz. Hem lezzet bakımından hemde tazelik bakımdan çok keyif alacağınızı tahmin edebiliyorum.

Yazdığım makalemin okuyan arkadaşlarıma tavsiyem bir galata köprüsüne gitmeniz yönünde tavsiyelerim olacaktır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar